Általános üzleti feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Csomagpont Egyszemélyes Kft. mint vállalkozás
1. A szerződő felek
A szolgáltató Csomagpont Egyszemélyes Kft. (továbbiakban: Csomagpont)
Székhely: Magyarország, 9300 Csorna, Soproni út 66/F/I.
Postacím: Magyarország, 9300 Csorna, Soproni út 66/F/I.
Rendelésfelvétel:
Telefon: +36-1/8777-400
E-mail: info@profifutar.hu
Honlap: www.profifutar.hu
- Nyitvatartási idő: hétfőtől péntekig 09:00-18:00, szombaton 09:00-13:00, vasárnap zárva!
Alaptevékenysége: a postai szolgáltatásokról szóló 2012. évi CLIX. törvény (a továbbiakban. Postatv.) 2. § 9. és 15. pontjai szerint futárpostai és expressz postai szolgáltatások illetve a Postatv. 8. § 1. bekezdésének d. pontja szerint Egyéb egyetemes szolgáltatást nem helyettesítő postai szolgáltatást végez Magyarország területén.
Futárpostai tevékenység: A Csomagpont vállalja, hogy a garantált kézbesítési idejű – a küldemény felvételétől számított legfeljebb 24 órán belül teljesítendő - belföldi könyvelt postai küldemény felvételét végző alkalmazottja a küldeményt a címzettnek történő személyes kézbesítésig személyes felügyelete alatt tartja oly módon, hogy a feladó ez alatt bármely időpontban rendelkezhessen a küldemény címzettjének vagy címzésének a megváltoztatásáról, és sikertelen személyes kézbesítés esetén megtehesse a szükséges intézkedéseket.
Expressz postai szolgáltatás: olyan belföldi vagy nemzetközi postai szolgáltatás, amelyben a szolgáltató a könyvelt küldeményt belföldön garantált idő alatt, a feladást követő munkanapon, Európai Unió tagállamaiba címzett küldemény esetében legkésőbb a felvételt követő harmadik munkanapon, egyéb nemzetközi viszonylatú küldemény esetében legkésőbb a felvételt követő ötödik munkanapon kézbesíti,és emellett az alábbi pontokban foglalt többletszolgáltatások közül legalább egyet teljesít:
nyomon követhető kezelés
utánvétel
értéknyilvánítás
kizárólag a küldemény címzettjének megjelölt személy kezéhez történő kézbesítés
küldeménynek a feladó lakóhelyén, tartózkodási helyén, székhelyén, telephelyén vagy fióktelepén történő felvétele.
Egyéb egyetemes szolgáltatást nem helyettesítő postai szolgáltatás: Olyan postai szolgáltatás, amely a postai küldeménynek a feladó által is nyomon követhető kezelése és személyes kézbesítése mellett kiegészül az igénybevevő választása esetén és választása szerint a következő postai külön szolgáltatások legalább egyikével:
a küldeménynek a feladó által megjelölt helyen történő felvétele;
garantált kézbesítési idejű szolgáltatás;
a címzett megváltoztatása esetén a küldemény új címre történő kézbesítése;
a kézbesítés igazolása.
személyre szabott szolgáltatás Egyéb igényelhető szolgáltatások
Közúti áruszállítás
Költöztetés
52.10 Raktározás, tárolás
52.24 Rakománykezelés
52.29 Egyéb szállítást kiegészítő szolgáltatás
82.11 Összetett adminisztratív szolgáltatás
82.92 Csomagolás
A Csomagpont jogosult a teljesítéshez más szállítmányozót és fuvarozót igénybe venni, tevékenységükért teljes felelősséggel tartozik.
1.1. Az ügyfél
Ügyfél az a magánszemély, jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság vagy egyéb szervezet, aki/amely az Általános Szerződési Feltételeknek megfelel, illetve indokolt esetben egyedi szerződésekben rögzített feltételekkel igénybe veszi a szolgáltatást.
A Csomagpont szolgáltatásainak igénybevétele esetén feladó ügyfélnek (továbbiakban: feladó) a küldeményen feladóként feltüntetett magánszemélyt, jogi személyt, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaságot vagy egyéb szervezetet kell tekinteni.
Feladó köteles minden jelentős adatmódosításról a Csomagpont-t haladéktalanuk, írásos formában értesíteni, ha:
Feladó nevében, címében változás történt
Feladó árufelvételi helye megváltozott
Feladó bankszámlaszáma megváltozott
Feladó aláírásra, cégképviseletre jogosult személyében változás történt
Feladó cégformája változott.
Címzett: a küldeményen, annak csomagolásán, vagy a hozzá tartozó listán címzettként megjelölt ügyfél.
A szerződéses kapcsolat fennállásától függetlenül a Csomagpont ügyfelének tekinti azt a személyt, aki/amely tudakozódási eljárást indít, illetőleg az Csomagpont-al szemben igényt érvényesít.
2. A szerződés tárgya
A Csomagpontfutárszolgálat szolgáltatói szerződése alapján a Csomagpont vállalja, hogy az Általános Szerződési Feltételekben és a jogszabályokban meghatározott feltételeknek megfelelő méretű, tömegű, tartalmú és csomagolású küldeményeket díj fizetése ellenében a feladótól átveszi, továbbítja és a feladó által megjelölt címhelyen a címzett, vagy jogosult átvevő részére kézbesíti.
A küldemények csomagolására, lezárására, címzésére, feladására vonatkozó szabályokat e fejezet abban az esetben tartalmazza, ha ezek eltérnek a feladó feladatait meghatározó fejezet általános szabályaitól.
Az Általános Szerződési Feltételek részletesen ismerteti a küldemények meghatározását, méret- és tömeghatárát, a tartalomra vonatkozó előírásokat.
Küldemény: a jelen szállítási feltételek vonatkozásában a tömeg- és mérethatároknak megfelelő – a küldeményen, annak burkolatán (öntapadós etiketten) vagy az ahhoz tartozó nyomtatványon (fuvarlevélen) megcímzett küldemény.
A küldemény fajtái: levélküldemény és csomagküldemény, amelyet a
Csomagpont fuvarlevél kíséretében közúti járművön szállít.
3. Szerződés létrejötte, módosítása, megszűnése
A szerződés létrejötte
A szolgáltatási szerződés a küldeménynek a szolgáltató által történő felvételével, vagy a szolgáltatás elvállalásával jön létre. A küldemény felvétele a küldemény átvételének írásbeli elismerésével történik.
A szolgáltatási szerződés teljesítésének megkezdését a szolgáltató dátumozása, a felvétel pontos időpontjának feltüntetése és az árufelvevő megbízott aláírása igazolja.
Ha az Általános Szerződési Feltételek a szerződés alakiságára írásbeli formát ír elő, akkor a szolgáltatási szerződés az írásba foglalt szerződés
– valamennyi szerződő fél – aláírásával jön létre.
A küldeményt – ha arról a szerződő felek másként nem állapodtak meg – a szolgáltató abban az esetben köteles felvenni, ha azt a feladója a tartalom jellegének, természetének és mennyiségének megfelelő burkolatba csomagolta, és annak tartalmához a csomagolás, illetve a lezárás nyilvánvaló megsértése nélkül hozzáférni nem lehet.
Szerződött partner esetén a szolgáltatás díjának kiegyenlítése – ha az Általános Szerződési Feltételek vagy a felek eltérően nem rendelkeznek
a küldemény kézbesítése utáni első szolgáltatási díj számlájának kiállítását követő 12 naptári napon belül esedékes..
Eltérő megállapodás esetén a szerződés szerint a fizetési idő hosszabbodhat, de ennek feltétele a szerződés írásbeli alakisága.
A szolgáltatási szerződés esetében jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseitől a felek közös megegyezéssel eltérhetnek, kivéve, ha a vonatkozó jogszabályok az eltérést tiltják.
Eseti megbízó esetén a szolgáltatás díjának kiegyenlítése – ha a felek eltérően nem rendelkeznek az áru felvételekor készpénzben vagy bankkártyával esedékes.
Nem térhetnek el a szerződő felek az Általános Szerződési Feltételek szabályaitól abban az esetben, ha az eltérés következtében a küldemények felvétele, feldolgozása, továbbítása vagy kézbesítése az életet, egészséget, a testi épséget, illetve a címzettnek a küldemény biztonságos átvételéhez fűződő jogát sérti vagy veszélyezteti.
A szolgáltatási szerződés esetében jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseitől a felek közös megegyezéssel eltérhetnek, kivéve, ha a vonatkozó jogszabályok az eltérést tiltják.
Eseti megbízó esetén a szolgáltatás díjának kiegyenlítése – ha a felek eltérően nem rendelkeznek az áru felvételekor készpénzben vagy bankkártyával esedékes.
Nem térhetnek el a szerződő felek az Általános Szerződési Feltételek szabályaitól abban az esetben, ha az eltérés következtében a küldemények felvétele, feldolgozása, továbbítása vagy kézbesítése az életet, egészséget, a testi épséget, illetve a címzettnek a küldemény biztonságos átvételéhez fűződő jogát sérti vagy veszélyezteti.
3.2. Szerződés módosítása (utólagos rendelkezés)
A szerződés módosításához a feladónak kizárólag az alábbi esetekben van joga:
3.2.1. A feladó szerződésmódosítása a küldemény továbbítása előtt
A küldemény feladója – az utólagos rendelkezés keretében – meghatározott díj ellenében külön- és különleges szolgáltatást kérhet, módosíthat, lemondhat, illetve a küldeményt továbbítás előtt visszakérheti.
3.2.2. A feladó szerződésmódosítása a küldemény továbbítása után
A feladó a küldemény címadatait az utólagos rendelkezésre vonatkozó szabályok megfelelő alkalmazásával – külön díj ellenében – a továbbítás után is módosíthatja, amelyet a szolgáltatónak a rendeltetési helyen a kézbesítés megkezdéséig figyelembe kell vennie.
Amennyiben a cím módosítása a küldemény más kézbesítő helyhez történő továbbküldését vagy visszaküldését vonja maga után, a továbbküldésért járó díjat meg kell fizetni.
4. Szolgáltatás nyújtásának megtagadása
4.1. Szerződéskötés és teljesítés megtagadása
A Csomagpont a szolgáltatásra vonatkozó szerződés megkötését, illetőleg teljesítését köteles megtagadni, amennyiben az alábbi tények valamelyike tudomására jut:
a szerződés teljesítése jogszabályba vagy nemzetközi megállapodásba ütközik;
a küldemény tartalma az életet, az egészséget, a testi épséget vagy az emberi környezetet nyilvánvalóan sérti vagy veszélyezteti;
a feltételesen továbbítható küldeményekre vonatkozó előírásoknak a küldemény nem felel meg.
A postai küldemény csomagolása nem felel meg az Általános Szerződési Feltételekben foglalt előírásoknak.
A teljesítés előzőek szerinti megtagadásából, illetőleg a küldemény visszakézbesítéséből származó többletköltségek a feladót terhelik.
A Csomagpont megtagadhatja a szerződés megkötését, ha:
a szolgáltatás teljesítését jogszabály alapján szüneteltetik vagy korlátozzák;
a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges forgalmi feltételek – tevékenységi körén kívül álló okból – nem állnak rendelkezésre.
Ha a Csomagpont alapos okkal feltételezi, hogy a szolgáltatási szerződés megkötését meg kell tagadnia, a szolgáltatási szerződés megkötését attól teheti függővé, hogy a feladó bizonyítja-e a Csomagpont feltételezésének alaptalanságát. Amennyiben a feladó bizonyítani kívánja a feltételezés alaptalanságát, erre a lehetőséget helyben és azonnal meg kell adni. Ha a bizonyítás következtében a feltételezés alaptalannak bizonyult, a küldemény ismételt, biztonságos csomagolására a szolgáltató díjmentesen köteles. Ebben az esetben a csomagolás hiányosságára a szolgáltató a továbbiakban nem hivatkozhat.
4.2. Szerződés megszűnése
A szolgáltatási szerződés megszűnésének esetei:
– a Csomagpont a szerződésben vállalt szolgáltatást nem teljesíti;
– a küldemény kézbesíthetetlen;
– a feladó a szolgáltatási szerződéstől eláll.
4.3. Kézbesíthetetlen küldemények
Kézbesíthetetlennek minősül a küldemény, ha:
– azt a szolgáltatón kívül álló okból a címzettnek (illetve egyéb jogosult átvevőnek) kézbesíteni és feladónak visszakézbesíteni nem lehet, vagy
– a küldeményt terhelő díjat, a küldemény feladója – vagy erre irányuló megállapodás esetén a címzett – nem fizette meg.
A szállításból kizárt és a feltételesen szállítható küldeményeket, valamint a szállítás feltételeit az 1. számú Melléklet tartalmazza.
A kézbesíthetetlen postai küldeményt a postai szolgáltató köteles a feladónak visszakézbesíteni, amelyet költségei megtérítéséhez kötheti a Szolgáltató Amennyiben a feladó a visszakézbesítés költségeit nem téríti meg, vagy a postai szolgáltatón kívül álló okból a visszakézbesítés nem lehetséges, a postai küldemény visszakézbesíthetetlennek minősül.
Visszakézbesíthetetlen postai küldemény: feladó/megbízó által át nem vett küldemények, ismeretlen feladó, vagy címzett küldemények.
A visszakézbesíthetetlen postai küldeményt a Szolgáltató őrizni köteles. Az őrzésre a Polgári Törvénykönyv megbízás nélküli ügyvitel és jogalap nélküli birtoklásra vonatkozó szabályait a következő eltéréssel kell alkalmazni. A Szolgáltató
a b) és c) pontban foglaltak kivételével a könyvelt postai küldeményt a feladástól számított három hónap elteltéig őrzi, ezt követően a küldeményt megsemmisíti;
a postacsomag-küldeményt a feladástól számított három hónap elteltéig őrizni köteles, azt követően felbontja;
a könyvelt postai küldeményt azonnal felbontja, amennyiben a postai küldemény tartalmának valószínűsíthető veszélyes vagy romlandó természete miatt annak a) és b) pontokban meghatározott időtartamú őrzése nem várható el.
A felbontást követően a Szolgáltató, amennyiben kereskedelmi értékkel rendelkező árut tartalmaz a postai küldemény, azt értékesíti, egyéb esetekben a küldemény tartalmát megsemmisíti.
A postai küldemény felbontása, értékesítése és megsemmisítése kétfős bizottság jelenlétében és jegyzőkönyv felvétele mellett történik, amely bizottság tagjai a Szolgáltató alkalmazottjai, tagjai, megbízottai vagy közreműködői lehetnek. A jegyzőkönyvet a Szolgáltató a küldemény feladását követő egy évig megőrzi.
A Szolgáltató az értékesítésből befolyt összeget a visszakézbesíthetetlen postai küldemények őrzése következtében felmerült költségek csökkentésére fordítja vagy e célra rendelkezésre tartja.
4.4. Szolgáltatás felfüggesztése
Amennyiben a feladó az Általános Szerződési Feltételek 1. számú Mellékletében kizárt áruféleséget ad fel, vagy a 6.2 pontban foglalt díjfizetési kötelezettségének nem tesz eleget, a Csomagpont jogosult a szolgáltatás felfüggesztésére.
5. A szolgáltatás igénybevételének általános szabályai
5.1. A feladó feladatai
A feladó köteles minden küldeményt az iparszerű csomagkezelés és a hatékony közúti továbbítás követelményeinek megfelelően becsomagolni, és a Csomagpont által rendszeresített és hiánytalanul kitöltött csomagazonosítókkal, illetve okmányokkal ellátni, és elektronikusan adatot küldeni. Amennyiben a feladó fenti kötelezettségének nem tesz eleget, abban az esetben az Csomagpont jogosult a fuvarlevél kitöltésére, azonban az ebből eredő hibák miatt a Csomagpont nem vállal felelősséget, és kézi adatrögzítési díjat jogosult felszámítani. Elektronikusan, vagy írásban megküldött adatok hiányában a Csomagpont jogosult a küldemények szállítását megtagadni az adatok megérkezéséig. Amennyiben a Feladó küldeményszáma a szerződében foglalt napi mennyiséget jelentősen (de legalább 30%-ban) átlépi, akkor azt köteles jelezni legkésőbb az árufelvételi igény napján 12:00-ig a volumen@expressone.hu e-mail címre. Ez esetben a Csomagpont megvizsgálja és írásban visszajelzi az árufelvétel és a kiszállítási határidő teljesíthetőségét.
A fentiek (előzetes jelzés vagy írásos jóváhagyás) hiányában a Csomagpont mentesül az átlagos mennyiségen feletti küldemények felvételének köztelezettsége alól valamint jogosult a szállítási határidőt 48-72 órában meghatározni, függetlenül a megadott szállítási módozattól.
5.1.1. küldemény tartalmára vonatkozó szabályok figyelembevétele
A feladó felelőssége gondoskodni arról, hogy a küldemény tartalma a jogszabályoknak és az Általános Szerződési Feltételekben meghatározott feltételeknek megfeleljen.
A küldemény tartalma nem lehet olyan tárgy vagy anyag, amelynek szállítását jogszabály vagy az Általános Szerződési Feltételek tiltja. Az Általános Szerződési Feltételekben meghatározott egyes tárgyak és anyagok csak az Általános Szerződési Feltételekben előírt feltételekkel adhatók fel. A szállításból kizárt tárgyakat valamint a feltételesen szállítható tárgyakat az 1. számú Melléklet tartalmazza. A tárgyakat a működésükhöz szükséges energia illetőleg erőforrásokkal együtt úgy szabad küldeményben elhelyezni, hogy a csomagolás a véletlenszerű működésbe lépést megakadályozza.
A Csomagpont nem köteles vizsgálni a küldemény tartalmát arra vonatkozóan, hogy az a szállításból kizárt-e, vagy feltételesen szállítható. Ha azonban a szolgáltatás bármely szakaszában azt állapítja meg, hogy a küldemény tartalma a szállításból kizárt, vagy a szállításhoz szükséges feltételek hiányoznak, a küldeményt a címzettnek nem kézbesíti. A feladó felelős a küldemény által a személyek életében, egészségében és testi épségében, valamint egyéb tárgyakban, a Csomagpont berendezéseiben és más küldeményekben okozott károkért. Köteles viselni saját kárát és megtéríteni a Csomagpont felmerült többletköltségeit (pl. visszaküldés, újracsomagolás, a kárenyhítés körében felmerült költségek, hatóságok által kiszabott büntetés stb.), ha azok annak folytán keletkeztek, hogy a feladó a jogszabályokban és az Általános Szerződési Feltételekben foglalt előírásokat nem tartotta be.
5.1.2. Csomagolás, lezárás, címzés
A feladó feladata gondoskodni a küldemények szállításra alkalmas címzéséről és a tartalom jellegéhez igazodó, azt megfelelően védő, biztonságos csomagolásáról.
Küldemények csomagolása: A küldeményeket a tartalom tulajdonságának, jellegének, alakjának, tömegének megfelelően úgy kell csomagolni, hogy a küldemény burkolata a belső tartalmat megvédje. Feladó felelős a feladott küldemények tartalma által okozott károkért.
A „Törékeny” címke alkalmazása nem mentesíti feladót az áru természetének megfelelő csomagolási kötelezettség alól, nem védi meg az árut!
Törékeny tárgyak (üveg, porcelán, palackok, gyógyszeres és injekciós fiolák, infúziós palackok, stb.) esetén a külső csomagolás sértetlensége esetén kártérítés még abban az esetben sem jár, ha a belső csomagolás elégtelensége miatt a csomag tartalmának egy része sérült, annak tartalma kifolyt és a tartalom többi elemeit elszennyezte. A belső csomagolásnak olyannak kell lenni, hogy a küldeményt a külső hatásoktól megvédje illetve a küldeményt fixen tartva, annak elmozdulását megakadályozza.
Csomagon belüli folyadékszivárgást Megbízó feladata megakadályozni hermetikus lezárással. Az esetleges folyadékszivárgásból eredő kárért a Csomagpont nem vállal felelősséget.
Összepántolt dobozok nem vehetők fel, mert a csomagolás széteshet, és csak a címkével azonosított csomag kézbesül.
Burkolatként olyan tiszta, világos csomagolóeszközt kell használni, amely a címirat olvashatóságát valamint kezelését nem zavarja, és amelyre a címirat és egyéb jelzések könnyen és tartósan ráragaszthatók. Nem kell csomagolni a zsákot, kosarat, továbbá azokat a tárgyakat, amelyeket a kereskedelmi szokás szerint nem csomagolnak.
A feladó a 40 kg súlyt meghaladó csomagot 80 cm × 120 cm alapterületű raklapra köteles csomagolni és biztonságosan rögzíteni. A Csomagpont nem vállalja a raklapok visszajuttatását a feladó részére.
Az egy címre darabos küldeményként feladott küldemény össztömege legfeljebb 150 kg lehet. 150 kg felett az így feladott küldemények raklapos küldeménynek minősülnek.
Az egy címre feladott dobozos küldemények mennyisége nem haladhatja meg a, 15 db/címet vagy a 80x120x170cm méretet. Ezen mérethatárok túllépése esetén a feladó köteles raklapra csomagolni és biztonságosan rögzíteni az általa feladott egységrakományt.
Küldemények lezárása: A burkolatnak, a belső- és külső csomagolásnak és lezárásnak olyannak kell lennie, hogy a burkolat nyilvánvaló megsértése nélkül a tartalomhoz ne lehessen hozzáférni.
Küldemények címzése: A küldeményt tiszta, pontos, jól olvasható címzéssel kell ellátni. A Csomagpont nem fogad el szállításra olyan küldeményt, amelynek címzését áthúzás, átírás, útján vagy bármilyen módon megváltoztatták. A címzett nevét teljes alakjában kell a küldeményre feljegyezni. Címzettként több név is szerepelhet.
A címiratot úgy kell kialakítani, hogy a feladó és a címzett címe jól láthatóan elkülönüljön. A címiratot a küldemény tetejére kell elhelyezni, úgy hogy az szabad szemmel is jól olvasható legyen.
A címzésre vonatkozó adatokat latin betűkkel, arab számokkal (kerület, utca, házszám, épület, emelet, ajtó) esetén szükség szerint (római számmal) olvashatóan küldeményhez tartósan hozzáerősített címiraton – tintával, gépírással, golyóstollal, vagy nyomtatással- illetve küldeményhez csatolt címjegyzéken, kísérő okiraton kell feltűntetni.
Ilyen esetben lehet függő, ragasztott vagy varrt címiratot is alkalmazni, amelyet úgy kell felerősíteni a küldeményre, hogy az a kezelés során ne válhasson le. Újrafelhasznált csomagolóanyag esetén a feladó köteles az érvénytelen azonosítókat feladás előtt eltávolítani, ellenkező esetben ez ebből adódó hibákért a Csomagpont nem vonható felelősségre.
A címzett nevét és címét a küldemény hosszúságának irányában kell feltüntetni, szállítási rend szerint a küldemény felső oldalán, a tetején.
A küldeményeken a feladónak a következő címadatokat kell feltüntetnie:
– a címzett (címzettek) nevét, illetőleg elnevezését;
– a küldemény rendeltetési helyét – település nevét;
– a címhelyet – az utca, közterület nevét, a házszámot, a lépcsőház számot;
– a közelebbi címet – az emelet, és az ajtószám megjelölésével;
– címhely irányítószámát.
– külföldre címzett küldemény esetében az ország nevét
A Csomagpont nem vállal helyrajzi számra történő kézbesítést. Amennyiben a feladó a küldeményen több címet tüntet fel, akkor az első helyen feltüntetett címet, ha az egyik cím postafiókot jelöl, a Csomagpont a másik címet veszi figyelembe visszakézbesítési címként.
A címzett feladatait az Általános Szerződési Feltételek tartalmazza.
6. A szolgáltatások díjának megállapítása és kiegyenlítése
6.1. Díjak megállapítása
Az Általános Szerződési Feltételekben meghirdetett szolgáltatások (továbbiakban: szolgáltatások) igénybevételéért az ügyfél díjat tartozik fizetni.
A szolgáltatások díját, jelen Általános Szerződési Feltételek 2. melléklete, a hatályos alapdíjszabás tartalmazza.
A Csomagpont jogosult az ügyfél által feladott küldemények súlyát ellenőrizni, mérlegelni, és a mérlegelt adatok alapján a küldemény kézbesítésére vonatkozó fuvardíjat megállapítani. A küldemények bruttó súlya tartalmazza a csomagolás súlyát, ide értendő a raklap súlya is. Szerződéses partnerek esetén a csomagok feladásakor a felvevő gépkocsivezető kizárólag az átvett csomagok darabszámát igazolja. A csomagok tételes regisztrálása és mérlegelése a központi csomagfeldolgozó üzemben történik meg. Beérkeztetéskor a Csomagpont automatikusan, elektronikus mérlegen mérlegel, és a mérlegelt súlyadatot a csomagszámhoz társítva automatikusan regisztrálja azokat. Több csomagolási egységből álló küldemény esetén, az egyes csomagolási egységek egyedi súlyát felfele kerekítjük egész kilogrammra, majd ennek alapján állapítja meg a Csomagpont a küldemény összsúlyát
A szolgáltatások díjait – a szolgáltatóval kötött írásbeli szerződés alapján és ennek feltételei szerint – banki átutalással is ki lehet egyenlíteni. Eseti megbízás esetén az árufelvételi igénykor leadott súly alapján, a fuvardíjat az árut felvevő futárnál készpénzben vagy bankkártyával kell kiegyenlíteni az elektronikusan megküldött díjbekérő alapján. Az áru felvételt követően a Csomagpont minden esetben elektronikus számlát bocsájt ki.
A szolgáltatások díját a Csomagpont határozza meg. A szabad árformába tartozó árak esetében a Csomagpont a díjváltozás bevezetését megelőző 30 nappal az ügyfeleket az új díjakról internetes honlapján tájékoztatja.
A díjváltozás hatálybalépésének napjától az ügyfélnek az új, elfogadott díjakat kell megfizetnie.
A Csomagpont a postai szolgáltatások díját és a küldeményt terhelő egyéb összeget a küldemény kézbesítésétől számított öt éven belül követelheti.
6.2. Díjfizetési módok
A szolgáltatások díjának lerovása történhet a feladó vagy költségviselő által átutalással, vagy eseti megbízók és a címzett esetén készpénzzel vagy bankkártyával.Bérmentesítő gép alkalmazására nincs lehetőség és mód.
Átutalásos fizetés: a Csomagpont alap esetben átutalásos, időszaki elszámolású számlát állít ki a feladó, vagy a címzett részére.
A megbízó a számla ellenértékét átutalással, határidőre köteles kiegyenlíteni. Igényelhető egyéb szolgáltatás esetében, nem fizetés, illetve jelentős fizetési késedelem esetén (fizetési határidő lejártát követő
30. nap után) a Csomagpont jogosult:
- kézbesítés nélkül a központi raktárában visszatartani az érintett partner által feladott küldeményeket és azokra a 4.3. pontban a visszakézbesíthetetlen küldeményekre vonatkozó eljárást alkalmazni, illetve a beszedett utánvét összegeket az adott aktuális kintlévőség mértékéig automatikusan bekompenzálni.
- a késedelem első napjától a 2013.03.15.–től hatályos Ptk. 6:155. §-a alapján vagy egyéb, de a megbízó számára kiállított számlán rögzített késedelmi kamatot felszámítani, és a kintlévőség behajtásával kapcsolatban felmerült jogi és egyéb költségeinek megtéríttetésére. A Csomagpont által kibocsátott számlákon alapuló követelések nem évülnek el, hivatalos eljárás során behajtásra kerülnek.
Szerződött partnerek esetén a feladó a szolgáltatás díjának kiegyenlítését köteles határidőre a Csomagpont bankszámlájára átutalással vagy felvételkor készpénzben megfizetni.
Írásbeli egyedi megállapodás esetén a díj kiegyenlítése az adott megállapodásban meghatározott időközönként, a számla kiállítását követően az adott számlában meghatározott határidőn belül banki átutalással fizetendő.
7. Szolgáltatások (a díjakat lásd a 2. számú Mellékletben)
A Csomagpont minden küldeményt az átvétel elismerését követően könyvelve, nyilvántartva szállít és kézbesít.
A feladó által a Csomagpont kézi fuvarlevelén, vagy kihelyezett ügyfélszoftverében, illetőleg bármilyen árufeladáshoz kapcsolódó adatbeforgatás során megjegyzésként, kiegészítő információként stb. feltüntetett adatok nem minősülnek szolgáltatásnak. Ezek kiegészítő információkként kezelendők, melyeket a Csomagpont a megbízás teljesítése során igyekszik figyelembe venni, de maradéktalan betartásukért felelősséget nem vállal.
7.1. Igényelhető szolgáltatások
– 5320’03 Futárpostai tevékenység
– 6311’03
Utánvét beszedés
Utánvétes küldemények esetén az utánvét beszedése készpénzben történik, amelyet a Csomagpont banki átutalással juttat el a feladó részére.
A Csomagpont a kézbesítés során maximum 500.000 Ft utánvét beszedését vállalja készpénzben.
A postai szolgáltatások keretében beszedett utánvét teljes és pontos kifizetéséért a Csomagpont korlátlanul felel 500.000 Ft/cím értékig.
Magyarország területén a Csomagpont kizárólag magyar forintban szedi be az utánvétet, melynek összege 5-re vagy 0-ra kell végződjön. Az ehhez szükséges kerekítés a Megbízó feladata.
Az utánvét beszedését a Csomagpont csak akkor vállalja, ha a kísérő okmányokon az utánvét összege egyértelműen fel van tüntetve.
Az utánvét beszedésekor felmerülő váltópénz biztosítására a Csomagpont nem kötelezhető.
Feladáskor megadott utánvétet módosítani, töröltetni csak és kizárólag írásos formában – info@profifutar.hu címre megküldve – lehetséges.
7.2. Tömeg és mérethatárok
A Csomagpont-al szállítható küldemények tömeg- és mérethatárai a szállítási eszköz figyelembevételével a következők:
– gépkocsival történő szállítás esetében a postai csomagok maximális súlya 31,5 kg/db, egyéb csomag esetében a maximális súly 40 kg / db, raklapos küldemények esetében maximális súly 600 kg / raklap és az alapterülete maximum 800*1200 mm, magasság 1700 mm lehet, beleértve a raklap magasságát is.
-az egy címre kézbesítendő, bruttó 200 kg-ot meghaladó, valamint kettő vagy több raklapon feladott küldemények és NGK csomagok esetén a Csomagpont jogosult a szállítási határidőt 48-72 órában meghatározni, függetlenül a megadott szállítási módozattól.
– azon csomagok/küldemények esetében (pl.: hűtőgép, mosogatógép, egyéb fehéráruk, sporteszközök stb.), amelyek nem haladják meg a méret és súlyhatárokat, de a jellegükből adódóan egy ember kézi erejével biztonságosan nem mozgathatóak, a Csomagpont raklapon vállalja e küldemények kézbesítését.
7.3. Különleges küldemények
Amennyiben Megbízó küldeménye a Csomagpont standard árukezelési, illetve szállítási folyamatával nem kezelhető, az Csomagpont a küldemény fuvardíján felül további különdíjak felszámítására jogosult. Ilyen különleges küldeménynek minősülnek:
Munka-egészségügyi és -biztonsági kockázatot jelentő küldemények
Azon küldemények, melyek formájukból és/vagy egyéb tulajdonságaikból adódóan (pl. csomagolatlan küldemények, kiálló részek, éles felületek illetve rejtett veszélyes áruk, stb.) a szállítás során sérülést vagy kárt okozhatnak.
Nem összerakható (raklapra nem készíthető) küldemények
Azon küldemények, melyek formája, alakja, vagy csomagolása akadályozza az egységrakomány képzését.
Túl méretes, túlsúlyos és egyéb, görgősoron nem szortírozható küldemények (NGK küldemények)
– Túlsúlyos küldeménynek azon 31,5 kg-ot meghaladó csomagolási egységek, amelyeket a feladó nem készített raklapra, így annak biztonságos kezeléséhez gépi segítségre, vagy egynél több emberre van szükség. Túlsúlyos küldeménynek tekintendőek továbbá azok a raklapos küldemények, amelyek súlya meghaladja a 600 kg/raklap súlyt. A túlsúlyos raklap maximális súlya 800 kg lehet.
– Azon küldemények, amelyek tömege 31,5 kg-nál kisebb, de bármely térbeli kiterjedése meghaladja a 120 cm-es hosszúságot, és/vagy a 60 cm-es szélességet, és/vagy a 60 cm-es magasságot; túlméretes küldeménynek minősülnek.
– amelyek hengeres alakjukból kifolyólag nem maradnak nyugalmi helyzetben a szortírozó szalagon;
– illetve nem görgősorozható küldeménynek minősülnek a folyadékot tartalmazó hordók, kannák és/vagy palackok illetve zsákos kiszerelésű küldemények, amelyek instabillá válhatnak, vagy leeshetnek a szortírozó szalagról ezzel anyagi- és/vagy személyi kárt, illetve küldemény-sérülést okozhatnak.
– törékeny küldemények
– „állítva szállítandó” jelzéssel ellátott csomagok.
A fentiek miatt a Csomagpont jogosult szállítási egységenként (azaz csomagonként vagy raklaponként) felár számlázására NGK (nem szortírozható), túlméretes és/vagy túlsúlyos küldemény jogcímén. Szállítási egységenként akár több felár is számlázásra kerülhet. A felár mindenkori alapdíját a 2. számú melléklet tartalmazza.
EKÁER küldemények
Az 50/2014. (XII.31.) számú NGM rendelet előírásai szerint 2015. január 1-ével Magyarországon bevezetésre került az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (a továbbiakban: EKÁER).
Az EKÁER hatálya alá tartozó küldeményekkel kapcsolatos bejelentési kötelezettség minden esetben a Csomagpont-t szállítással megbízó fél kötelezettsége. A bejelentés elmulasztásából vagy egyéb hiányosságából adódó károkért és következményekért a Csomagpont semmilyen felelősséget nem vállal.
A Csomagpont vállalja EKÁER küldemények kézbesítését, valamint - arra vonatkozó meghatalmazás esetén - a megbízó nevében eljárva vállalja a NAV EKÁER rendszerében történő rendszámváltozások rögzítését, felár ellenében.
A felár mértékét az 2. sz. melléklet tartalmazza.
Amennyiben a fenti rendszámmódosításokat a Csomagpont önhibáján kívüli okok miatt nem tudja teljesíteni (pl. vis maior, stb. esetén), abban az esetben felelősség, kártérítési kötelezettség nem terheli.
Ha a Csomagpont az általa végzett rendszámmódosítás során a saját hibájából fakadóan téves adatokat tölt fel a NAV rendszerébe, és ez miatt a küldemény feladóját / címzettjét kár éri, a Csomagpont az adott EKÁER küldemény szállításáért fizetendő szolgáltatási díj ötszörösét kár téríti a megbízónak. A kártérítés feltétele, hogy a bejelentésre kötelezett fél a NAV által megküldött büntetési értesítőt annak kézhezvételétől számított 72 órán belül (3 munkanapon belül) eljuttassa a Csomagpont részére. A dokumentum kézhezvételének időpontját hitelt érdemlő módon igazolni kell.
8. A küldemények kézbesítése
8.1. A kézbesítés általános szabályai
A szolgáltató a küldeményeket a feladó által megjelölt, a küldeményen, vagy annak kísérő okiratán feltüntetett címhelyen kézbesíti, kivéve, ha a felek megállapodása, illetve a küldemény címzettje ettől eltérően rendelkezik.
Amennyiben a küldemény kézbesítése akadályba ütközik, a Csomagpont futára az ügyfelet a címhelyen hagyott értesítő nyomtatványon (matrica) tájékoztatja az első kézbesítési kísérletről. A Csomagpont az első kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén egy alkalommal azt ingyenesen megismétli.
A második sikertelen kézbesítést követően, az Csomagpont, a küldeményt visszakézbesíti a feladó részére és jogosult a fuvardíj kiszámlázására.
Amennyiben a küldemény átadása - a címzett hibájából, illetve áruátvételi rendjéből adódóan - 15 percnél hosszabb várakozási idő elteltével sem valósul meg, úgy Csomagpont mentesül a vállalt kézbesítési határidő alól.
Előzetesen megadott ETA (Estimated time of arrival) adatok tájékoztató jellegűek, ettől való eltérés nem ad alapot a késedelmes szállítás reklamációra.
A Csomagpont a feladást követő 5. munkanapig vállalja a küldemények ismételt kézbesítéséhez szükséges tárolást.
Raklapos küldemények esetén ahol nem megoldható a kézi, emberi erővel történő küldeménykézbesítés, ott a Címzett feladata a gépesített eszköz biztosításáról gondoskodni. Amennyiben a címen a kézi kirakodás szükséges, úgy a címzett feladata az áru mozgatása (kipakolás), a Csomagpont futárja a lepakolásban közreműködik.
A nem megfelelő címzés a szolgáltatót nem mentesíti a szolgáltatási szerződésben vállalt kötelezettségei teljesítésének megkísérlése alól, azonban a nem megfelelő cím miatti kézbesíthetetlenség esetén a szolgáltató mentesül a kártérítési kötelezettség alól.
A kézbesítés csak az utánvét kifizetése (ha van), és az átvételi igazolás aláírása után történik meg, a címzett azt megelőzően nem ellenőrizheti a csomag tartalmát.
8.2. A kézbesítés helye
8.2.1. Házhoz kézbesítés
A Csomagpont belföldön minden küldeményt a megadott címzetthez kézbesít a „címzett telephelyéig” paritással. Magánszemély esetén házhoz, cégek esetében telephelyig szállítja a küldeményt. A 7.4 pontban meghatározott paraméterekkel rendelkező küldemények emelet, ajtóig történő szállítását a Csomagpont nem vállalja.
8.2.2. Közvetett kézbesítés
A szolgáltató a küldeményt a címzett magánszemély helyett az adott címen működő, az alábbiakban felsorolt címhelyeken un. közvetett kézbesítőnek kézbesítheti:
– fegyveres szerv;
– büntetés-végrehajtási és javítóintézet;
– egészségügyi, illetőleg szociális ellátást nyújtó intézet;
– szálloda, diák- és munkásszálló, üdülő;
– irodaházak, üzletházak esetében az üzemeltető.
A Csomagpont a fenti pontokban felsorolt címhelyeken, jogszabály alapján a szervezet vezetője, vagy az általa a küldemények átvételére meghatalmazott személy részére – a közvetett kézbesítő által biztosított helyen – kézbesít.
8.2.2.1. Különleges kézbesítés
– A Csomagpont a küldeményeket 100.000.-Ft nettó áruértékig automatikusan biztosítja, azaz az alapdíjszabásban közölt díjtételek tartalmazzák a teljes körű küldeménybiztosítást.
– A Csomagpont maximum 500.000.-Ft/küldemény, azaz ötszázezer forint/küldemény áruértékig vállal teljes felelősséget az alábbiak szerint:
A Csomagpont a 100.000 Ft-nál nagyobb, és 500.000.-Ft-nál kisebb vagy egyenlő küldeményérték esetén külön igényelhető szolgáltatásként, addicionális biztosítási díj ellenében vállalja a küldemény biztosítását, amely biztosítási felár a küldemény nettó értékének 1 %-ával egyenértékű.
A Csomagpont 100.000 Ft összeget meghaladó küldemény esetén, csak abban az esetben vállal felelősséget a küldeményben bekövetkező esetleges károkért, amennyiben a Megbízó a szállítás megbízásakor igénybe vette a küldemény biztosítás opciót.
8.2.2.2. Közvetett úton nem kézbesíthető
– a sérült könyvelt küldemény
– utánvétellel terhelt küldemény
– minden további küldemény, amelynek közvetett kézbesítését jogszabály vagy a felek megállapodása kizárja
– az a küldemény, amelynek közvetett kézbesítő részére történő kézbesítése ellen a címzett írásban tiltakozik
A közvetett úton nem kézbesíthető küldemények érkezéséről a szolgáltató a címzettet értesítő hátrahagyásával tájékoztatja.
A közvetett kézbesítő köteles a saját részére (alkalmazottai részére) érkező küldeményeket elkülönítetten kezelni.
8.3. Küldemény kézbesítése az átvételre jogosult részére
Jogosult átvevőnek a címzett, a meghatalmazott, a szóban megbízott, a helyettes átvevő és a közvetett kézbesítő minősül.
A szolgáltató minden küldeményt a jogosult átvevő részére kézbesít. A jogosult átvevő részére történt átadással a szolgáltató a szolgáltatási szerződést teljesítette.
Jogi személy, jogi személyiség nélküli gazdasági társaság és egyéb szervezet (a továbbiakban együttesen: szervezet) részére címzett küldemény átvételére a szervezet vezető tisztségviselője jogosult. A szolgáltató a szervezet részére címzett küldeménynek tekinti azt is, ha a szervezet részére címzett küldemény címzésében a szervezet elnevezése mellett természetes személy nevét is feltüntették, vagy a küldeményen természetes személy neve és a szervezet – megnevezése nélkül – címe (levelezési címe) szerepel.
A címzetten kívüli jogosult átvevő a polgári jog általános szabályai szerint felel a küldemény címzett részére történő átadásáért.
8.3.1. Az átvétel elismerése
A küldemény átvételét az átvevő a kézbesítő okiraton (delivery) a kézbesítés időpontjának feljegyzése után:
– szervezet esetében az átvevő teljes nevének olvasható feltüntetésével, aláírásával, valamint a szervezet hivatalos pecsétjével;
– magánszemély esetében az átvevő teljes nevének olvasható feltüntetésével, aláírásával, valamint személyi azonosítására alkalmas okmány számának feltüntetésével köteles elismerni.
Az átvételt a címzett aláírásával elektronikus úton is hitelesítheti elektronikus kézbesítő eszköz segítségével. A Csomagpont futára az aláírás mellett kéri az átvevő nevének megadását, amit az elektronikus kézbesítő eszközben tárolt adatok mellé berögzít, így az átvevő neve az elektronikus csomaginformációról előkereshető.
Az aláírást rögzítő elektronikus kézbesítő eszközzel felvett aláírás képét is tartalmazó elektronikus dokumentum teljes bizonyítékul szolgál arra, hogy a küldeményt a jogosult átvevő átvette.
Csomaginformációt (IOD) a Megbízónak, az általa feladott csomagokra a Csomagpont a felvételt követő második munkanap reggelétől korlátlanul ad telefonon, illetve az internetes csomagkeresési rendszerben. Kiszállítási igazolásra írásban (POD), ingyenesen a Megbízó az általa egy napon átadott csomagok átlagos számának 5%-a erejéig tarthat igényt. A Csomagpont jogosult méltányos ügyirat készítési díjat beszedni, ha ezt meghaladják a szállítmányt kísérő bizonylatok iránti igények. Az ellenjegyzett futár delivery, vagy az azt helyettesítő elektronikusan (elektronikus kézbesítő eszközön) elismert és aláírt átvételi igazolás megfelelő kiszállítási okmánynak minősül.
Ha magánszemélynek címzett küldemény átvételét nem a címzett ismeri el, az átvevő köteles a címzett és a közötte lévő kapcsolatot is jelezni.
Az aláírás megtagadása esetén a szolgáltató a küldeményt – az ok feltüntetésével – visszaküldi a feladónak.
Az írni nem tudó, a latin betűket nem ismerő, a vak, vagy egyéb, a fizikai állapotában beállott változás következtében írásában gátolt címzettnek szóló könyvelt küldeményt írni tudó nagykorú tanú jelenlétében kell kézbesíteni. A tanú – e minőségének feltüntetésével – a küldemény átadásakor a kézbesítő okiraton saját nevét írja alá. A tanú és a címzett személyazonosságát a kézbesítő előtt igazolni köteles.
A kiskorú vagy cselekvőképességet kizáró gondnokság alatt álló személy részére érkezett küldeményt a címzett helyett a törvényes képviselőnek vagy a gondnoknak kézbesíti a szolgáltató. A törvényes képviselő vagy a gondnok e minőségét személyi igazolvánnyal, illetve jogerős hatósági határozattal, hatósági igazolvánnyal vagy hatósági bizonyítvánnyal igazolhatja.
A címzett természetes személy elhalálozása, jogi személy, illetve jogi személyiség nélküli gazdasági társaság vagy egyéb szervezet megszűnése esetén a részére érkezett küldeményt a szolgáltató – az e tényekről történő tudomásszerzést követően – haladéktalanul visszaküldi a feladónak.
8.3.2. Visszavétel, visszaküldés
A tévesen kézbesített küldeményt, illetve tartalmát a Csomagpont köteles bontott állapotban is a téves kézbesítés tényének egyidejű rögzítésével visszavenni, a téves kézbesítéskor beszedett díjat visszafizetni, és a küldemény lezárása, valamint a korábbi téves kézbesítés tényének feltüntetése után annak szabályos kézbesítéséről gondoskodni.
Meghatalmazottnak, helyettes átvevőnek, vagy közvetett módon kézbesített ép és sértetlen küldeményeket a Csomagpont a kézbesíthetetlenségi ok feltüntetésével és az átvevő (közvetítő) aláírásával átveszi, és azokat – a címzettnek történő kézbesítés sikertelensége esetén – visszaküldi a feladónak.
A Csomagpont a szabályosan kézbesített utánvételes küldeményt nem veszi vissza, Ha a kézbesítés során a címzett vagy meghatalmazottja írásban úgy nyilatkozik, hogy a küldeményt nem fogadja el, úgy azt a Csomagpont az átvételi határidők mellőzésével és az ok feltüntetésével visszaküldi a küldemény feladójának.
Amennyiben e személyek az írásbeli nyilatkozatot megtagadják, a szolgáltató e tényt a kézbesítési okiratra és a küldeményre feljegyzi.
Ha a küldemény a Csomagpont-on kívüli okból nem kézbesíthető, a szolgáltató azt – az ok megjelölésével – a küldemény feladójának visszaküldi.
Amennyiben e személyek az írásbeli nyilatkozatot megtagadják, a szolgáltató e tényt a kézbesítési okiratra és a küldeményre feljegyzi.
Ha a küldemény a Csomagpont-on kívüli okból nem kézbesíthető, a szolgáltató azt – az ok megjelölésével – a küldemény feladójának visszaküldi.
9. Tájékoztatás, panasz
9.1. Tájékoztatás
A Csomagpont vállalja, hogy a szerződési feltételekben bekövetkezett valamennyi lényeges változásról tájékoztatja ügyfeleit.
Telefonon, e-mail-ben, internetes honlapon az igénybevevők részére közzé teszi:
– Általános Szerződési Feltételeket;
– az alkalmazott díjakat;
– az állandó elérhetőségének telefonszámát, egyéb elérhetőségét;
– minden egyéb közérdekű információt.
9.2. Felhasználói bejelentések, panaszok
A Csomagpont a vonatkozó jogszabályok szerint biztosítania kell, hogy igénybevevő ügyfelei a szolgáltatásokkal kapcsolatos bejelentéseiket (továbbiakban: panasz) díjmentesen megtehessék.
Minden sérült/panaszos küldeményt a kézbesítő futártól kért kárfelvételi jegyzőkönyvvel kezelünk, ennek hiányában reklamációt nem fogadunk el.
Az ügyfelek panaszaikat az alábbi módon tehetik meg:
– telefonon;
– levélben;
– egyéb megfelelő módon (pl.: e-mail, útján).
Panasznak az olyan bejelentés minősül, amelyben a szolgáltatást igénybevevő (ügyfél) állítja, hogy az Csomagpont által nyújtott szolgáltatás vagy az Csomagpont alkalmazottjának munkavégzése részben vagy egészében nem felel meg a jogszabályi előírásokban, illetve az Általános Szerződési Feltételekben foglaltaknak. A Csomagpont a postai küldemény részleges elveszésére vagy megsérülésére vonatkozó jelzést, bejelentést és a kártérítési igény érvényesítését a panaszok között tartja nyilván. A panasz egyéni jogsérelem vagy érdeksérelem megszüntetésére is irányulhat. Nem minősül panasznak - a szolgáltatást igénybevevő részéről kezdeményezett - a küldemény továbbításával és kézbesítésével kapcsolatos pontos információk megismerésére irányuló tudakozódás szolgáltatás igénybevétele.
A Csomagpont az általa végzett szolgáltatások teljesítése során felmerült panasz a küldeményhez kapcsolódóan a feladás napjától hat hónapos jogvesztő határidőn belül, sérelmezett tevékenység vagy magatartás esetén az erről való tudomásszerzéstől számított harminc napos határidőn belül, de legkésőbb a tevékenység vagy a magatartás megvalósítását követő hat hónapon belül tehető.
Szóbeli észrevétel esetén a sérelem elintézésére a Csomagpont a lehetőségekhez mérten azonnal helyben intézkedik, illetve megadja a szükséges felvilágosítást. A Csomagpont a panasz(oka)t kivizsgálja, és a panasz benyújtásának időpontjától számított lehető legrövidebb idő alatt, de legkésőbb 30 naptári napon belül az ügyfélnek válaszol.
A szóban és telefonon tett panasz esetében a panasz benyújtásának időpontja a benyújtás napjával, az írásban, levélben és egyéb módon beérkező panasz esetében a beérkezés napjával kezdődik. Ha az ügyfél a szóban és telefonon benyújtott panaszra írásbeli választ kér, vagy írásban nyújtja be panaszát, a vizsgálat eredményéről a Csomagpontaz ügyfelet írásban értesíti. A Csomagpont a beérkező panaszokat ingyenes, egyszerű, átlátható és megkülönböztetéstől mentes eljárás keretében köteles megvizsgálni. A szolgáltató valamennyi panaszról nyilvántartást vezet. A külföldi szolgáltató késedelmesen megküldött tájékoztatása esetén a szolgáltatási szerződésben foglaltak teljesítéséért felelős belföldi szolgáltatót felelősség abban az esetben nem terheli, ha mindent megtett a szerződéses partner szolgáltatójától beszerzendő adat, információ határidőben történő rendelkezése bocsátása céljából. Ha a panaszos a panaszra adott választ nem fogadja el, vagy a postai szolgáltató a panaszra határidőn belül nem válaszol, a panaszos a válasz kézhezvételétől vagy a válasz elmaradása esetén a válaszadási határidő lejártától számított 30 napon belül a Hatósághoz fordulhat a panasz vagy a panaszkezelés kivizsgálása érdekében. E lehetőségről a panaszost a panasszal kapcsolatos válaszban tájékoztatni kell.
10. Adatkezelési szabályok, adat- és titokvédelem
10.1. Adatszolgáltatás
A Csomagpont-ra vonatkozó olyan adatokat, amely a szolgáltatások igénybevételéhez, a hozzáférés megvalósításához, illetve a hírközlési hatóság feladatainak végzéséhez szükségesek, a Csomagpontköteles a hírközlési hatóság részére szolgáltatni, akkor is, ha azok üzleti titoknak minősülnek.
A Csomagpontaz Általános Szerződési Feltételekben meghatározottakat köteles nyilvánosan hozzáférhetővé tenni.
A fentiek szerinti adatszolgáltatás során az adatszolgáltató felelős az adat tartalmának időszerűségéért, hitelességéért, pontosságáért és ellenőrizhetőségéért.
10.2. Személyes adatok védelme, titokvédelmi kötelezettség
A Csomagpont a szolgáltatás teljesítésével kapcsolatos, illetve a szolgáltatás teljesítése során tudomására jutott adatokat a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvényben foglaltak figyelembevételével kezelheti, dolgozhatja fel és továbbíthatja.
A Csomagpont az általa továbbított küldemény tartalmát csak a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges mértékben ismerheti meg.
A Csomagpont:
– a zárt küldeményt – e pontba foglaltak kivételével – nem bonthatja fel;
– a nem zárt küldeményeket csak a felvételhez, feldolgozáshoz, továbbításhoz, illetve kézbesítéshez szükséges adatok megállapítása érdekében és annak megfelelő mértékben tanulmányozhatja;
– a szolgáltatás teljesítése során tudomására jutott adatot – a feladó, a címzett (illetve az egyéb jogosult átvevő), valamint a közreműködő(k) kivételével – mással nem közölhet;
– a küldeményt – tartalmának megismerése céljából – a feladó, a címzett (illetve az egyéb jogosult átvevő), valamint a közreműködő(k) kivételével másnak át nem adhatja;
– a szolgáltatás teljesítéséről – a feladó, a címzett (illetve az egyéb jogosult átvevő), valamint a közreműködő(k) kivételével – másnak tájékoztatást nem adhat.
A feladóval megegyező jogosultsággal rendelkezőnek kell tekinteni azt a személyt, aki a küldemény feladását igazoló dokumentumot bemutatja. Továbbá a feladóval megegyező jogosultsággal rendelkezőnek kell tekinteni azt a személyt is, aki a postai küldemény egyedi azonosító adatát (pl. kód, ragszám), továbbá szükség esetén a feladó és címzett nevét és a küldemény címzését az Csomagpont-al elektronikus hírközlési úton (távközlő berendezés, internet) közli.
A Csomagpont a zárt küldeményt felbonthatja, ha
– a küldemény burkolata oly mértékben sérült, hogy tartalmának megóvása érdekében a felbontása indokolt, és felbontás nélküli átcsomagolással a küldemény tartalmának a megóvása nem biztosítható;
– a küldemény tartalma által okozott veszély elhárítása érdekében ez indokolt;
– kézbesíthetetlen postacsomag őrzési ideje lejárt.
A küldemény felbontását legalább két főből álló bizottság végzi, annak megtörténtét és a teendő intézkedéseket jegyzőkönyvben rögzíti. A bizottság tagjait a Csomagpont az alkalmazottai, tagjai, megbízottai, illetve közreműködői közül kell kijelölnie. Ha a bizottság nem működtethető, a felbontás a helyi önkormányzat arra feljogosított képviselőjének jelenlétében történhet. A felbontás tényét a küldeményre rá kell vezetni, ha erre lehetőség van, a felbontásról, a felbontás okáról a feladót értesíteni kell.
A Csomagpont és a közreműködői tevékenységet végző személynek (szervezetnek) megfelelő szervezési és műszaki intézkedésekkel biztosítania kell a Csomagpont igénybevételével továbbított küldemények, szöveges közlemények, illetve közlések titkosságát. A Csomagpont és a közreműködői tevékenységet végző személy (szervezet) – a jogszabályi feltételek fennállása és erre irányuló megkeresés esetén – köteles a küldeményt, szöveges közleményt, illetve közlést átadni vagy bemutatni az annak megismerésére külön törvényben feljogosított szervezeteknek, továbbá azok megfigyelését, tárolását, illetve a küldeménybe, szöveges közleménybe más módon történő beavatkozást lehetővé tenni.
10.3. A postai alkalmazott, megbízott és közreműködő felelőssége
Az adat- és titokvédelmi kötelezettség a Csomagpont alkalmazottját, tagját, megbízottját és közreműködőjét – a munkaviszony, a tagsági viszony, a megbízási jogviszony, a közreműködői jogviszony megszűnése után is – a Csomagpont-al azonos módon terheli, azok megszegéséért felelősséggel tartozik.
11. Felelősség a szolgáltatások teljesítéséért
A Csomagpont a szolgáltatások nem szerződésszerű teljesítése esetén beleértve a küldemény sérülését, tartalomhiányát, elveszését és megsemmisülését is, a hatályos Posta Törvényben, valamint jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltaknak megfelelően tartozik felelősséggel.
A Csomagpont nem felel továbbá a szolgáltatások körében keletkezett kárért,
– ha az a szolgáltató működési körén kívül álló elháríthatatlan okból keletkezett (pl. háborús cselekmények, szabotázs, lázadás, robbantásos merénylet vagy más szükséghelyzet, elemi csapás, tűzvész, munkabeszüntetés, robbantásos fenyegetés, valamint a
honvédelmi törvény alapján feljogosított szervek rendelkezésére tett intézkedés esetében),
– ha a belső tartalomnak nem megfelelően csomagolt a küldemény,
– ha a kárt a küldemény belső tulajdonsága, a csomagolás kívülről észre nem vehető hiányossága vagy az elégtelen címzés, vagy a küldemény csomagolásán felejtett, előzetes kézbesítésekből eredő, a feladó által el nem távolított címzés okozta,
– ha a feladó a különleges kezelést igénylő küldeménye esetén előzetesen nem nyilatkozott (pl. törékeny),
– ha több csomag egybe pántolása/kötegelése esetén az összepántolt/összekötegelt mennyiség csökkenése áll fenn.
illetve a közvetett kárért, elmaradt haszonért.
A fenti bekezdésekkel kapcsolatos bizonyítás a következő személyeket terheli:
– a szolgáltatót a csomagolás hiányossága és az elégtelen címzés tekintetében, illetve abban a vonatkozásban, hogy a kárt működési körén kívül eső elháríthatatlan külső ok, vagy szerződésszerű teljesítése mellett a károsulton kívüli más személy okozta;
– a feladót, illetve a címzettet abban a tekintetben, hogy a kár nem a csomagolás hiányossága vagy a címzés elégtelensége miatt állt elő, illetve, hogy a kár nem a küldemény tartalmára, belső tulajdonságára vezethető vissza.
Közvetett kézbesítés esetén a szolgáltató felelőssége a küldemény átadásával az átvevőre száll át. Az átvevő a címzettel szemben a polgári jog általános szabályai szerint felel.
11.1. Kártérítés
11.1.1. A kártérítés általános szabályai
Az ügyfél a Csomagpont-tal szembeni kártérítési igényét írásban a feladástól számított 15. naptól kezdődően, illetve a küldemény hiányossága vagy sérülése esetén az erre vonatkozó jegyzőkönyv felvételét követően, ezen időpontoktól számított hat hónapos elévülési időn belül érvényesítheti.
Az ügyfél a postai küldemény késedelmes kézbesítése címén a Csomagpont-al szembeni kártérítési igényét a küldemény átvételétől számított tizenöt napos jogvesztő határidőn belül írásban jelentheti be.
Az ügyfél kárigényének elbírálására és kielégítésére a küldemény megsemmisülése vagy elvesztése, a küldemény sérülése, tartalomhiánya esetén kárigény bejelentéséről készült jegyzőkönyv alapján van lehetőség.
Amennyiben a Csomagpont-nak a tévesen kézbesített küldemények visszavételére és szabályos kézbesítésére nincs lehetősége, a küldeményt elveszettnek tekinti.
A kártérítési igény érvényesítésére az alábbiak kivételével a feladó jogosult. A címzett jogosult, ha:
– a sérült küldeményt átvette, vagy
– a feladó a kártérítésre vonatkozó igény érvényesítésének jogát a címzettre engedményezte.
A Csomagpont az ügyféltől a kár mértékének igazolását, bizonyítását abban az esetben kérheti, ha a kártérítési igény a küldemény sérülésével, tartalomhiányával kapcsolatos, illetve ha a küldeményt elveszettnek vagy megsemmisültnek nyilvánította.
A kárigény bejelentésének módja:
Ha az Csomagpont a panasz kivizsgálása során a küldemény megsemmisülését vagy elveszését állapította meg, annak tényéről tájékoztatja az ügyfelet.
Ha az ügyfél kártérítési igénnyel kíván élni, azt a küldemény feladásától számított tizenötödik naptól kezdődően hat hónapos elévülési időn belül teheti meg a Csomagpont-nál.
Kár esetén, a csomag kézbesítésekor, a káreseménykor jegyzőkönyvet kell felvenni, a kártérítéshez a fuvarlevélszámot azonosítani kell, illetve a csomag tartalmát igazoló okmányokat, a kártérítendő nettó összeget bizonyító dokumentumot (beszerzési számla nettó értékét bizonyító dokumentumot) és a kártérítési igényt bejelentő lapot (eredeti példányban) kell benyújtani.
A küldemény sérüléséről, teljes vagy részleges tartalomhiányáról jegyzőkönyv kiállítása alapján van lehetőség kárigény bejelentésére.
Ha a Csomagpont a küldemény kezelésének bármely szakaszában a küldemény sérülését vagy hiányosságát észleli, ezek tényéről és mértékéről jegyzőkönyvet vesz fel. A sérült vagy hiányos küldeményt szolgáltató e jegyzőkönyv kíséretében kézbesíti.
Ezekben az esetekben a küldeményt a címzett vagy meghatalmazottja – bizonyos esetekben a feladó – a kárigény jegyzőkönyvön történő összegszerű feltüntetésnél (esetlegesen a jegyzőkönyvben foglaltakkal kapcsolatos nyilatkozatával) veszi át – veszi vissza –, amelyet aláírásával igazol. Amennyiben a küldemény a címzett tulajdona volt, a Csomagpont igazolásként köteles elfogadni a távollévők között kötött szerződésről a vállalkozás által jogszabály alapján részére, mint fogyasztónak adott, a termék adásvételével kapcsolatban ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget is tartalmazó
visszaigazolást és a küldeményhez nem kapcsolódik a címzett által a kézbesítéskor még megfizetendő további díj.
Ha a küldemény sérülése, hiányossága a kézbesítéskor nem ismerhető fel, az erről szóló bejelentést a tudomást szerzéstől számított 3 munkanapon belül kell a szolgáltatóhoz írásban bejelenteni.
11.1.2. A kártérítési igény elbírálása, kifizetése
A küldemény megsemmisülése vagy elveszése, továbbá teljes vagy részleges tartalomhiánya esetén, jegyzőkönyv alapján bejelentett kártérítési igényt a Csomagpont a bejelentést követő 30 napon belül elbírálja és annak eredményéről az ügyfelet haladéktalanul tájékoztatja. A Csomagpont az általa megalapozottnak talált kárösszeg kifizetése iránt – az elbírálástól számított – 8 naptári napon belül intézkedik. A Csomagpont igényt tarthat az általa elfogadott nem postai szolgáltatás során bekövetkezett kártérítésekhez kapcsolódó károsodott vagyontárgyakra.
A Csomagpont az igény jogosságának teljes vagy részleges elutasítása esetén az elutasítás indokait írásban közli az ügyféllel.
11.1.3. A kártérítés mértéke
A Csomagpont a küldemények tartalmának sérülése, hiányossága, elvesztése, megsemmisülése esetén a következők szerinti kártérítési átalányt köteles fizetni:
Értéknyilvánítással feladott küldemény elveszése, megsemmisülése esetén a kártérítés összege azonos a feladó által a feladáskor feltüntetett érték összegéve.
Az értéknyilvánítással feladott küldemények sérülése, tartalomhiánya esetén a kártérítés összege a hiány, vagy a sérülés mértékével arányos, de legfeljebb az értéknyilvánítás összegével megegyező.
A Csomagpont a garantált idejű, de nem értéknyilvánított küldemény megsemmisülése vagy teljes elveszése esetén fizetendő kártérítést a küldemény megsemmisülése vagy teljes elveszése folytán a szolgáltatásért fizetendő díj tizenötszöröse.
A Csomagpont jogosult a garantált idejű, de nem értéknyilvánított küldemény értékét a feladó által biztosított kereskedelmi beszerzési számlával ellenőrizni.
Utánvétel különleges szolgáltatás esetén a Csomagpont az utánvételi összeg erejéig felelős, ha a küldeményt az utánvételi összeg beszedése nélkül vagy kisebb összeg beszedésével kézbesítette. Ebben az esetben a kártérítés címén történő kifizetésre az azt követő 3 banki napon belül kerül sor, amely napon a Feladó az adott küldeménnyel kapcsolatosan a címzettel szemben fennálló követelését a Csomagpont-ra engedményezi.
A Csomagpont maximum 500.000.-Ft/ küldemény, azaz ötszázezer forint/küldemény áruértékig vállal teljes felelősséget abban az esetben,ha a feladó a 8.2.2.1 pont szerint kérte a küldemény értékbiztosítását. Külön értékbiztosítás igénylése nélkül a Csomagpont kárfelelőssége küldeményenként 100.000.-Ft-ig terjed.
11.1.4. Eljárás a kártérítés után előkerült küldemények esetében
Ha a küldemény vagy a küldemény tartalmának egy része a kártérítés összegének kifizetését követően megkerül, arról a Csomagpont a kártérítésben részesültet értesíti. Az Csomagpont a küldeményt kártérítettnek visszaszállítja, és ez esetben kártérítettnek a felvett kártérítési összeget nem kell visszafizetnie. Ha a kártérítésben részesült sikertelen kézbesítés esetén az értesítésre 8 napon belül nem ad választ, azt a Csomagpont a megkerült küldeményről, illetve tartalomrészről történő lemondásnak tekinti.
11.2. A szolgáltató díj-visszafizetési kötelezettsége
A Csomagpont a küldemény felvételekor tévesen megállapított vagy a kézbesítéskor tévesen beszedett díjat, díjkülönbözetet, illetve a nem
teljesített szolgáltatás díját – ezen tény megállapítását követően – a küldemény feladójának visszafizeti.
A Csomagpont a szolgáltatás díját teljes mértékben visszafizeti abban az esetben, ha
– a feladó a szerződéstől – a felvétel helyén a küldemény visszakérésével – a továbbítás előtt eláll,
– a küldemény a Csomagpont felróható magatartása következtében a rendeltetési helyének elérése nélkül érkezett vissza a feladási helyére,
– Csomagpont a szolgáltatási szerződést nem teljesítette,
– a törékeny különleges szolgáltatással feladott küldemény megsérült.
A Csomagpont a fizetett díjak egy részét a következő esetekben és keretek között fizeti vissza (részleges díjvisszatérítés):
A túlfizetett összeget, ha a feladó vagy a címzett a küldeményért a díjszabás szerint járó díjnál magasabb díjat fizetett, és ez a Csomagpont kezelési okirataiból, vagy a küldeményről megállapítható.
A lerótt és az új díj közötti különbözetet, ha a feladó a küldemény címét vagy a kért külön-, vagy különleges szolgáltatást a Csomagpont-nál továbbítás előtt megváltoztatja, és az új rendeltetési hely alapján vagy a megváltoztatott többletszolgáltatás esetén a fizetettnél alacsonyabb díj megfizetésével tartozik.
11.3. Felelősség a postai küldemény késedelmes kézbesítéséért
A garantált kézbesítési idejű küldemény késedelmes kézbesítéséért a Csomagpont kártérítést köteles fizetni, kivéve, ha bizonyítja, hogy a késedelmet a működési körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő. A kártérítés összege a garantált idejű szolgáltatásért fizetett díj kétszerese. A Csomagpont a nem garantált kézbesítési idejű küldemény késedelmes kézbesítéséért kártérítési felelősséggel nem tartozik.
Ha belföldi forgalomban a küldemény kézbesítése – illetve annak megkísérlése – a feladástól számított tizenötödik napon belül nem történik meg, a felek eltérő megállapodásának hiányában a küldeményt elveszettnek kell tekinteni, és a kártérítésre a küldemény elveszésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
Ha az elveszettnek tekintendő küldemény előkerül, a küldeményt kézbesíteni kell. A már kifizetett kártérítést azonban kézbesítés esetében sem kell a szolgáltató részére visszafizetni.
12. Szolgáltatások teljesítésének minősége
A Csomagpont tevékenységének ellátása során vállalja, hogy az ügyfél által az Általános Szerződési Feltételek alapján igényelt és megfizetett szolgáltatásokat maradéktalanul teljesíti, a küldeményeket biztonságos körülmények között továbbítja és ép, sértetlen állapotban kézbesíti a vonatkozó kormányrendeletben meghatározott minőségi előírásoknak megfelelően.
A felvett küldemények továbbítási útvonalát és módját a Csomagpont
választja meg az igénybevett szolgáltatásnak megfelelően.
12.1. Átfutási idők belföldi forgalomban
A Csomagpont tevékenységét úgy szervezi és működteti, hogy belföldi forgalomban feladott küldemények végponttól-végpontig mért útvonalára vonatkoztatott továbbítási időtartam a következők szerint teljesüljön:
A Csomagpont vállalja, hogy az érvényben lévő és leendő szerződéseinek megfelelően, a feladók akaratának megfelelően kézbesítésre kerüljenek, vagy ennek megkísérlése megtörténjen.
13. Együttműködés titkos információgyűjtés érdekében
A Csomagpont együttműködik a titkos információgyűjtésre külön törvényben felhatalmazott szervezetekkel. Szolgáltató a szolgáltatás megkezdésével egyidejűleg saját berendezései, helyiségei tekintetében biztosítja a titkos információgyűjtés eszközeinek és módszereinek alkalmazási feltételeit. A titkos információgyűjtésre felhatalmazott szervezetek részére történő adatszolgáltatás térítésmentes.
14. Érvényesség
Jelen Általános Szerződési Feltételek 2019.01.01-től visszavonásig érvényesek és az éppen aktuális jogszabályok szerint értendőek illetve az aktuális Adatvédelmi törvény (GDPR törvény) szerint betartandók.
15. A szállításból kizárt tárgyak, valamint a feltételesen szállítható tárgyak:
különleges értékű áruk, pl. nemesfémek, ékszer, pénz, érmék, műtárgyak, mindenféle értékpapír,pénzértékű dokumentumok,kisorsolt nyereményszelvények, pályázatok, késedelmi kötbérrel terhelt dokumentumok, okirat és bélyeg
nem kielégítő csomagolású vagy csomagolás nélküli küldemények, különösen törésveszélyes áruk esetében, valamint nem kielégítő, tévedésre okot adó jelölésű vagy jelölés nélküli áruk;
összepántolt csomagok
mindenfajta romlandó áru;
meleg és hő hatására térfogatváltozásra képes anyagok (zsírok, olajok stb.)
kegyeleti érzéseket sértő tárgyak,halotti hamvak és földi maradványok
élő növények és állatok;
fehéráruk (hűtőgép, mosógép, sütőgép, szárítógép… stb.)
narkotikumok, egyéb hallucinogén és a BTK.-ban meghatározott anyagok
szúró-,vágó- és lőfegyverek,lőszer,robbanószer, ADR szállítás köteles áruk*
magánszolgáltatók általi továbbításból kizárt áruk;
3 m-t hosszúságot, illetve 3,2 m körméretet meghaladó áruk;
„postán maradó” küldemények, illetve postafiókra és helyrajzi számra címzett küldemények,
a posta továbbítási monopóliuma alá eső szállítmányok
Azokat a küldeményeket, amelyeket a törvény monopol jelleggel más szervezet hatáskörébe utal, a Csomagpont nem veheti át továbbításra.
* Amennyiben Megbízó adatszolgáltatási hiányából fakadóan a Csomagpont a tudtán kívül ADR-es árufelvételt teljesít, úgy az ebből adódó mindennemű anyagi és erkölcsi kárt a Csomagpont jogosult Megbízó felé továbbhárítani, továbbá a felmerülő jogi következményeket Megbízó köteles viselni.
16. Felügyeleti szerv:
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
Cím: 1133 Budapest, Visegrádi u.106.
Levelezési cím: 1376 Budapest, Pf.: 997
Telefon: +36-1-468-0500
Telefax: +36-1-468-0680
E-mail: info@nmhh.hu
17. Aktuális díjszabásunk:
Csomagpont Kft. Csorna, Soproni út 66/F +36 30 8 777 627 info@profifutar.hu
(Áraink 27%-os ÁFA-t tartalmaznak!)
Csomagküldési díjszabás 2019.01.01-től érvényes: visszavonásig
Csomag alapárak súly szerint: Visszáru:
0 – 4,99kg: 2.000 Ft 0-4,99 kg: + 1.500 Ft/db
5 – 19,99kg: 2.500 Ft 5-29,99 kg: + 2.000 Ft/db
20 - 29,99kg: 3.500 Ft Csomagfelvétel:
30 – 39,99kg: 5.000 Ft 0-39,99 kg: 5.500 Ft/db
40-199 kg: 15.000 Ft/db
Raklapos alapárak súly szerint:
40 - 199kg: 12.500 Ft
200 - 399kg: 16.500 Ft
400 - 599kg: 20.000 Ft
Méretfelár / Kerékpár / Karosszériaelem / TV küldés
Ha a csomag bármely oldala hosszabb, mint 120cm, a szállítási díj 4.000Ft, melyhez utánvét felárat is számolunk!
Ha a termék súlya elkerüli a 30kg-ot, az alap díjszabás lép érvénybe, melyhez utánvét felárat is számolunk!
Felni, gumi, komplett kerék egységenként nem kerültheti el a 30kg-ot. Számlázása súly alapján történik!
Utánvétel felár melyet a súly szerinti alapárhoz kell hozzáadni:
1 – 49.999-ig: 500 Ft
50.000 – 99.999Ft-ig: 1.000 Ft
100.000 – 149.999-ig: 1.500 Ft
150.000 – 199.999Ft-ig: 2.000 Ft
200.000 – 249.999Ft-ig: 2.500 Ft
250.000 – 299.999Ft-ig: 3.000 Ft
300.000 – 349.999Ft-ig: 3.500 Ft
350.000 – 399.999Ft-ig: 4.000 Ft
400.000 – 449.999Ft-ig: 4.500 Ft
450.000 – 500.000Ft-ig: 5.000 Ft
Szállítási idők és feltételek:
15:00-ig beérkező normál téglalap alakú kartonban lévő csomagok 30 kg-ig: 24 óra
14:00-ig beérkező 30 kg feletti csomag vagy amorf csomagok vagy raklap: 72 óra
120cm feletti csomagok: 3-4 nap
Csomagolási díjak:
min. 30cm x 30cm x 30cm csomag lezárása és/vagy dobozba készítése: 1.000Ft
egyedi amorf csomag összekészítése és csomagolása: 2.500Ft
gépjármű karosszéria elemek csomagolása: 2.500Ft
kerékpár csomagolása dobozba 2.500Ft
3 vagy több részes babakocsi csomagolása dobozba 2.500Ft
1 tekercs zsugorfólia (fekete vagy átlátszó): 2.200Ft
1 tekercs ragasztószalag: 300Ft